Několik rad pro efektivní hubnutí s trvalými výsledky

Otázku, jak rychle zhubnout, si během života alespoň jednou položí téměř každý. Proč ale lidé chtějí rychle hubnout? Aby mohli zase rychle kila nabrat? A dokonce k nim ještě 2-5 kg přibrat?

jak-rychle-zhubnout.jpg

Je tak těžké dodržovat zdravý životní styl? Z historie vyplývá, že si člověk v dobrých časech dělá zásoby na časy zlé. Otázka, jak rychle zhubnout, je fenoménem dnešní zrychlené doby.

Každý z nás jistě nesčetněkrát slyšel, že rychlé hubnutí není zdravé a až na pár výjimek po drastických dietních opatřeních přijde den, kdy si uvědomíme, že se u nás vyskytl JOJO efekt.

zdravá-a-vyvážená-strava.jpg

Stejně jako spojení "JOJO efekt" se také velmi často opakuje fráze "zdravý životní styl". Ten se doporučuje dodržovat každému bez výjimek.

Zdravý životní styl

Je to styl života, který by měl vést kroky lidí ke zdravému tělu i mysli. Zdraví totiž není jen o fyzické stránce jedince, zahrnuje v sobě i složku psychickou. Proto nezbývá než si k němu najít cestu co nejrychleji (ano zde můžeme použít slovo "rychle").

Jak rychle a efektivně zhubnout?

Zde jsou základní zásady pro zdravý životní styl, který se by po čase měl stát vaším běžným životním stylem:

1) Pitný režim

  • pít 2-3l čisté vody denně

2) Strava

  • Jíst vyváženou stravu, malé porce dle rychlosti metabolismu - optimální 3-5x denně.
  • Jíst dostatek vlákniny (zelenina, ovoce 2-4 porce) a bílkovin.
  • Jíst tuky ve formě rostlinných olejů s esenciálními mastnými kyselinami - ořechy, semena a ryby.
  • Jíst sacharidy: jednoduché cukry jsou nejrychlejším zdrojem energie při zátěži (cvičení), trávení těch složitějších škrobů probíhá pomaleji, jedná se o delší zdroj energie (např. luštěniny).
  • Jíst pomalu a NEPŘEJÍDAT SE.

sport-běhání.jpg3) Pohyb

  • Posilovací cviky - záda, břicho, nohy, ruce
  • Protahovací cviky - vzniklé svaly je třeba „natáhnout“, aby se nezkracovaly
  • Pravidelnost cvičení je důležitá, tak jako si pravidelně čistíte zuby, tak si zacvičíte alespoň 30 minut několikrát týdně.
  • Procházky, plavání, běh, aerobic, jízda na kole - zapojíte větší část těla najednou a bude vás to bavit.
  • Psychická pohoda - lidé, kteří cvičí, jsou díky endorfinům (tělu vlastní „hormony štěstí“) více vyrovnaní a psychicky v pohodě.

Pokud byste chtěli při hubnutí využít odbornou pomoc, obraťte se na lékárníka, který se specializuje na problematiku nadváhy. Lékárny se zaměřením na snižování hmotnosti můžete vyhledat v aplikaci Lékárny v ČR.

Mgr. Magdalena Kalinayová

Ústavní lékárna IKEM

Mohlo by vás zajímat:

Jak zhubnout po porodu?

Podpora ve snižování hmotnosti v lékárnách. Nechte si pomoci od odborníků

Desatero pro pacienty aneb na co máte v lékárnách právo

Přestože se článek věnuje dané problematice podrobně, doporučujeme vám poradit se o nejvhodnějším řešení a postupu s vaším lékárníkem, který dokáže nejlépe vyřešit vaše individuální potřeby.

aplikace lékárny v čr